Jumaat, 11 November 2011

Angry Bird Hina Islam? Betul Ke?

Sejak diperkenalkan pada tahun 2009 oleh Rovio Mobile untuk aplikasi Apple, game Angry Birds semakin diminati ramai dan telah didownload sebanyak 200 Juta oleh peminat seluruh dunia. Game Angry Birds dimainkan dengan melancarkan burung dengan lastik dan memusnahkan semua babi hijau yang jahat yang bersembunyi di sebalik kayu, batu, ais dan sebagainya.


Korang mesti pernah main game Angry Bird yang popular ni kan, ada yang install dalam laptop, PC dan sebagainya. Tapi pagi ni bila Budak Botak buka FB ada ramai orang pos pasal game nie hina Islam, betul ka benda nie? Cuba sapa2 yang main tu siasat tengok dan bagitau pandangan korang...










Sumber: 
http://www.budakbotak.com/2011/10/game-angry-bird-hina-islam.html#axzz1dMPvL8Rf



Pada pandangan saya mungkin bunyinya seakan-akan Alhamdulillah, terpulang pada yang mendengar. Tapi jika benar burung tersebut mengeluarkan bunyi berkenaan, adakah orang yang memainkannya menghina Islam? Sedangkan kesahihan apa yang disebutnya juga tidak jelas. Sebab kena dengar betul-betul. Kemungkinan besar perkataan bahasa lain yang kita tidak pernah dengar. Islam mengajar kita menghukum yang zahir. Yang tak pasti, mesti disertakan bukti. Jika tidak ia merupakan satu fitnah walaupun kepada orang bukan muslim tetap berdosa. Sekadar memberi pandangan. Wassalam.




LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lihat Apa Info Baru